OnsBrabantNet webmail

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail



Mensen die gebruik maken van OnsBrabantNet webmail zullen hebben gemerkt dat deze dienst is in 2012 over genomen door KPN. Uiteraard geldt dat niet alleen voor de webmail, maar voor alle diensten die OnsBrabantNet.nl aanbood. Deze overname is niet in één keer doorgevoerd. Dit is per gebied, dorp voor dorp, verlopen zodat uiteindelijk alle gebruikers van OnsBrabantNet via het netwerk van KPN gebruik konden maken van telefonie, televisie en internet. Om in te kunnen loggen op de webmail van je e-mailadres, moet je dus naar de hoofdpagina van KPN gaan. Daar vind je het inlogscherm voor de webmail. Gebruik je inloggegevens van OnsBrabantNet en je kan al je e-mail berichten bekijken.




Instellen OnsBrabantnet webmail

Om ervoor te zorgen dat het binnen komen en het verzenden van e-mail zonder problemen verloopt is het belangrijk dat de e-mailinstellingen juist zijn ingevuld. Ook al heb je oorspronkelijk je e-mailadres via OnsBrabantNet verkregen, je moet sinds de overname de instellingen van KPN e-mail gebruiken. Dat zijn de onderstaande:

Voor de inkomende mail kan je kiezen tussen IMAP waarbij je je e-mail vanaf meerdere devices kan bekijken en POP3 waarbij de e-mail na downloaden op één vaste computer van de server wordt verwijderd. Bij IMAP neem je als server imap.kpnmail.nl, poort 993 en versleuteling type SSL staat aan. Bij POP3 ga je naar server pop.kpnmail.nl, poort 995 en ook hier versleuteling type SSL. Bij beide neem je als gebruikersnaam je volledige KPN e-mailadres en het wachtwoord dat daarbij hoort. Voor de uitgaande e-mail doe je de volgende SMTP instellingen: server smtp.kpnmail.nl, poort 587 en als type versleuteling kies je bij voorkeur STARTTLS maar wanneer dit niet kan kies je voor SSL of TLS. Ook hier is de gebruikersnaam je KPN e-mailadres in combinatie met je KPN wachtwoord.

Wachtwoord vergeten

Ben je het wachtwoord van je mailbox en webmail vergeten, dan kan je via MijnKPN zelf het wachtwoord herstellen. Door daar in te loggen kan je het overzicht zien van alle e-mailadressen die bestaan onder jouw account. Je selecteert het betreffende e-mailadres en geeft aan dat je je wachtwoord bent vergeten. Je wordt door gestuurd naar een scherm waar je een nieuw wachtwoord kan aanmaken. Voor deze methode heb je overigens wel je klantnummer nodig ter verificatie. Heb je je klantnummer niet bij de hand, dan ga je naar email.kpn.com en log je in met je KPN-ID. Je selecteert het e-mailadres waar het om gaat en klinkt op wachtwoord aanpassen.
Let wel: via de klantenservice kan je je wachtwoord niet herstellen.

MijnKPN

Zo wordt je persoonlijke pagina bij KPN genoemd. Via dit portaal regel je alle zaken omtrent je abonnement en je persoonlijke gegevens. Je kan het verbruik en je facturen bekijken. Vanzelfsprekend kan je MijnKPN benaderen via een computer of laptop. Wil je je account liever beheren met behulp van een mobiele telefoon of tablet, dan dien je eerst de KPN app te installeren.

Plaats een reactie

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten