KPN webmail




Alle informatie over KPN webmail, zoals inloggen, instellingen, antwoorden op veelgestelde vragen, pop, etc.

Dit inlogscherm is voorde volgende KPN producten / domeinen:

  • planet.nl
  • kpnplanet.nl
  • kpnmail.nl
  • hetnet.nl
  • freeler.nl
  • netmail.nl
  • wxs.nl

Mail instellingen

Deze mail instellingen gelden voor alle bovenstaande genoemde KPN e-mail adressen.

Wil je je e-mail van je mobiele telefoon instellen, klik dan hier

Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en bij POP3 download EN verwijder je deze van de server van de provider, je kunt ze daarna niet nogmaals downloaden. Met IMAP kun je dus met verschillende devices (tablet, smartphone, pc) bij je e-mails.




POP 3 instellingenIMAP/SMTP instellingen
POP3-instellingen:
Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken + poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

IMAP instellingen:
Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken + poort 993 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten/wijzigen van KPN webmail?

Je bent je KPN e-mail gebruikersnaam of wachtwoord vergeten of wilt deze wijzigen of wilt deze opnieuw opvragen. Daarbij is belangrijk om te weten dat:

Je kunt je wachtwoord van je e-mailadres niet opnieuw opvragen! Je zult altijd een nieuw wachtwoord moeten aanmaken als je deze vergeten bent of wilt wijzigen!

KPN wachtwoord opnieuw aanmaken

Het aanmaken van een nieuw wachtwoord kan op de volgende 3 manieren:
Indien je een E-mail only abonnement hebt, gebruik dan optie B: Via MijnKPN.

A. Wanneer je thuis bent
B. Via MijnKPN
C. Via KPN klantenservice

Klik op onderstaande tabs voor je keuze:

A. Wanneer je thuis bentVia MijnKPNVia de KPN klantenservice
Deze optie kan alleen als je op het moment van wijzigen thuis ben! Je kunt dan via wachtwoord vergeten een nieuw KPN wachtwoord aanmaken.
Doorloop de volgende stappen om je KPN wachtwoord opnieuw aan te maken:

1. Ga naar MijnKPN en login met je KPN-ID.
2. Klik op de groen [Thuis] button
3. Boven in beeld druk je op [Instellingen]
4. Kies het e-mailaccount waar je het wachtwoord van wilt wijzigen
5. Druk op de knop [Wijzigen]
6. Type je nieuwe wachtwoord in en bevestig deze
7. Tot slot druk je op [Opslaan]

Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week gratis bellen met de kpn klantenservice. Je zult dan een brief op je huisadres ontvangen met daarin de benodigde gegevens.

Bent u uw KPN e-mail gebruikersnaam vergeten?

Om je KPN gebruikersnaam te wijzigen zul je moeten inloggen op MijnKPN met je KPN id. Je gebruikersnaam voor je e-mail is je e-mailaccount!
Je kunt al je e-mailaccounts vinden in ‘MijnKPN voor TV, Internet & Bellen’.

Volg onderstaande instructies om je KPN username te herstellen:

1. Ga naar MijnKPN en login met je KPN-ID.
2. Klik op de groen [Thuis] button
3. Boven in beeld druk je op [Instellingen]
4. Je vindt je gebruikersnaam van je e-mailaccount onder E-mail accounts

KPN gebruikersnaam wijzigen

Het is niet mogelijk om je KPN gebruikersnaam te wijzigen! Wel kun je een nieuw e-mailadres of e-mailaccount voor deze gebruikersnaam. Onder je e-mailaccount kun je 4 extra e-mailadressen aanmaken.

KPN webmail adres aanmaken

Wanneer je een KPNmail account hebt, dan kun je al gebruik maken van KPN webmail, je hoeft niet een KPN webmail account aan te maken
Hoe je kunt inloggen lees je op KPN webmail login.

Hoe maak je nu een KPN webmail aan? Eigenlijk is webmail hier een verkeerde woordkeuze, want webmail betekent eigenlijk dat je overal ter wereld bij je e-mail kunt, zonder een softwareprogramma te gebruiken.
Beter is het om te spreken over e-mailadres aanmaken.

1. Ga naar MijnKPN en gebruik je KPN-ID om in te loggen.
2. Klik op de groen [Thuis] button
3. Boven in beeld druk je op [Instellingen]
4. Maak hier je nieuwe e-mailadres aan.

Verschil tussen een e-mailaccount en een e-mailadres

We snappen dat het verwarrend en moeilijk te begrijpen is dat er een verschil is tussen een e-mailaccount en een e-mailadres. We zullen je het proberen uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Een e-mailaccount is waar alle e-mail binnenkomt en een e-mailadres is een extra adres voor uw e-mailaccount.
Onder een KPN e-mailaccount kunt u 4 extra e-mailadressen. Alle e-mails verstuurd naar een e-mailadres komt binnen in de inbox van het e-mailaccount.

Voorbeeld:
Je hebt als e-mailaccount: piet@kpnplanet.nl.
Onder dit e-mail account heb je een extra e-mailadres aangemaakt: petra@kpnplanet.nl

Zowel e-mails verstuurd naar Piet als ook ook naar Petra komen binnen bij: piet@kpnplanet.nl

KPN e-mail instellen Pop/Imap/SMTP voor Windows 8 en 10

Het juist instellen van KPNmail is een simpel, mits je weet wat je doet. We hebben in een stappenplan uitgelegd hoe je alles stap voor stap kunt instellen voor Microsoft Windows 10 en 8. Op de pagina KPN webmail instellen voor Windows 10 en 8 vind je de uitgebreide informatie hierover.

KPN Webmail via Smartphone, Ipad of Tablet voor IOS en Android

Zoals je waarschijnlijk al wist kun je je KPN e-mail ook lezen en versturen via je PC, maar dit kan ook op Smartphone en Ipad/Tablet, zolang je maar een internetverbinding hebt.

Wist je dat je kunt e-mailen op alle mobiele toestellen die draaien op Android, Windows mobile of iOS? We hebben voor elk toestel een uitleg hoe je kpnmail kunt gebruiken en moet instellen en het maakt niet niet of het een Iphone, Microsoft of Google Android toestel is.
Lees op de pagina KPN Webmail instellen op Smartphone, Ipad of Tablet voor iOS of Android. Hier staan duidelijke instructies hoe u de in- en uitgaande mail kunt instellen.

Webmail KPN Exchange Instellingen

Via de KPN Exchange is het mogelijk om uw mails online te lezen via webmail. Zoals al eerder vermeld kunt u zonder een softwareprogramma overal ter wereld uw e-mails lezen en versturen, waarbij het niet uitmaakt of u op een smartphone, tablet op achter de pc zit. Dankzij de KPN online exchange server heb je hier geen e-mailprogramma als Outlook voor nodig.

KPN Webmail koppelen aan Microsoft Outlook

Misschien wel het bekendste e-mailprogramma is Microsoft Outlook. Je kunt je KPN webmail koppelen aan dit populaire mailpakket.
Een uitgebreide uitleg met duidelijke instructies over hoe je deze koppeling tot stand kunt brengen vind je op de pagina: KPN Webmail koppelen aan Microsoft Outlook.

Webmail KPN downloaden

Webmail van KPN is heel handig, maar soms is het handig om je mail te downloaden van de server en dat deze dan on-line niet meer bestaat. Hiervoor gebruik je een e-mailprogramma en gebruik je de pop3 instellingen.

LET OP! Bij pop3 verwijder je de e-mail van de KPN server. Wil je dit niet, gebruik dan Imap i.p.v. Pop3!

Dit zijn de KPN pop3 server instellingen:
pop.kpnmail.nl
SSL niet aanvinken
Poort 110
Gebruikersnaam: Hier je KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: Hier je KPN wachtwoord invullen

Hoe en waar vul je deze gegevens in in een e-mailprogramma:
Kies je favoriete e-mailprogramma
Maak een nieuw account aan
Vul alle gevraagde gegevens in en gebruik bij Pop3 bovengenoemde gegevens
Sla de instellingen op

Je kunt nu je KPN webmail downloaden.

Hoe KPN e-mails automatisch doorsturen (Engels: Autoforward)?

Soms is het handig om je e-mails automatisch door te sturen naar een ander e-mailadres. Denk hierbij aan een Hotmail/Outlook, Gmail of Yahoo! mailadres.
Je kunt dit eenvoudig instellen via KPN webmail, zie de stappen hieronder hoe je je berichten eenvoudig automatisch forwarden:

1. Ga naar KPN webmail en log in
2. In de menubalk druk je op Instellingen
3. Druk op E-mail
4. Kies Automatisch doorsturen
5. Vink het vakje voor ‘E-mail automatisch doorsturen aanzetten’ aan.
6. Vul achter ‘Bestemming’ het volledige e-mailadres in
7. Optioneel kun je een kopie van de doorverwijzing bewaren
8. Rechts bovenaan druk je op Opslaan

Alles is ingesteld en vanaf worden alle ontvangen mails doorgestuurd. Controleer even of de Autoforward werkt.

Hoe KPN e-mails instellen automatisch antwoorden (Engels: Autoreply)?

Je kent het wel, je stuurt een mail naar iemand in een bedrijf en krijgt automatisch een antwoord dat die persoon niet op kantoor is. Wil je dit ook instellen voor je KPNmail adres?
Volg dan onderstaande instructies op en stuur automatisch een reply vanaf je webmail.

1. Ga naar KPN webmail en login
2. In de menubalk druk je op Instellingen
3. Druk op E-mail
4. Kies Automatisch beantwoorden
5. Vink het vakje voor ‘Aanzetten automatisch beantwoorden’ aan.
6. Je kunt Automatisch beantwoorden instellen tot een bepaalde datum
7. Vul de tekst in bij ‘Bericht’ dat je wilt versturen
8. Vink het vakje ‘Origineel’ aan als je het orginele bericht mee wilt sturen
9. Bij ‘Frequentie’ kun je instellen hoe vaak je een automatisch antwoord wilt versturen
10. Rechts bovenaan druk je op Opslaan

Alles is ingesteld en vanaf worden alle ontvangen mails automatisch beantwoord. Controleer even of de Autoreply werkt.

KPN Webmail in een nieuwe postvak map aanmaken

Misschien wel de simpelste instelling tot nu toe. Je wilt je e-mails in een nieuwe in- of uit postvak bij KPN webmail zetten.
Volg onderstaande stappen hoe je eenvoudig nieuwe postvak in- en uit mappen maakt:

1. Ga naar KPN webmail en log in
2. In de menubalk druk je op Instellingen
3. Kies ervoor om een nieuwe map aan te maken
4. Geef de nieuwe map een naam
5. Druk op OK

U heeft een nieuwe postvak map binnen de webmail omgeving aangemaakt.

Een bijlage toevoegen in KPN webmail

Hoe voeg je een bijlage toe aan een in webmail aangemaakte e-mail? Dit is simpel te doen door op de Bijlage knop (paperclip) te drukken. Je kunt nu het bestand opzoeken en als bijlage toevoegen. Wel even wachten met versturen totdat de bijlage volledig is geladen!

Maximale grootte e-mailbox en bijlage(n)

Soms wil je een groot bestand versturen of ontvangen, maar hoe groot is je mailbox en hoe groot mogen berichten zijn bij deze provider?

De maximale grootte van een KPN mailbox is 1GB.
De maximale grootte van een e-mailbericht inclusief eventuele bijlagen is 10MB.

Om niet over het maximum heen te gaan is het verstandig om een bijlage maximaal 7MB per bericht groot te laten zijn. Dit is tegenwoordig niet echt veel en is het verstandig om bij het versturen van grotere bestanden gebruik te maken van een dienst als WeTransfer.

Krijg je problemen met verzenden of ontvangen van e-mail omdat je over je limiet bent gegaan? Je kunt via Webmail inloggen op je mailaccount! De oplossing voor een volle mailbox is het opschonen ervan. Sla bijlagen op je computer op en verwijder deze uit je mails of archiveer oudere berichten.

Hoe kun je een e-mail printen in KPN Webmail?

Mocht je een e-mailprogramma als Thunderbird of Apple Mail gebruiken, dan kun je e-mails makkelijk printen. In KPN webmail werkt het als volgt:

1. Ga naar KPN webmail en log in
2. In de menubalk druk je op Instellingen
3. Druk op de Print knop
4. Druk op de toetsen: Control + P.

Uw KPN webmail wordt nu geprint.

KPN webmail storing

Kun je niet meer inloggen bij KPN webmail? Misschien dat er ergens een storing is, controleer dit aan de hand van onderstaande stappen:

1. Heeft een nog een internetverbinding?
2. Kijk op https://www.kpn.com/service/internet/problemen/postcodecheck.htm of er een actuele storing bij deze provider is.

Kom je er niet uit? Zijn er geen storingen bekend, maar toch werkt het niet? Neem dan gratis contact op met de Kpn klantenservice of meld het op het forum KPN en krijg hulp van de Webcare en andere bezoekers.

KPN webmail forum

Het KPN forum is er voor al je problemen, niet alleen voor webmail oplossingen. Zo kun je er terecht voor internet, bellen, tv, mobiel, sim only, 4g, prepaid, Apple, Samsung, smartphones, speedtest, glasvezel en nog veel meer onderwerpen.
Het forum word onderhouden door KPN webcare en te bereiken via deze link.

KPN klantenservice: oplossen klachten en problemen

De KPN klantenservice is op verschillende manieren te bereiken, waaronder via MijnKPN, Facebook, Twitter, forum en via de telefoon.
Allemaal gratis manieren, waarmee de KPN haar klanten goed en snel mogelijk wil helpen bij storingen, klachten en problemen van al haar producten en diensten als alles-in-1, KPN compleet, verhuizen, facturen, overstappen, etc.

Hieronder een overzicht hoe je de KPN klantendienst en webcare kunt bereiken:

MijnKPN: log in op je account met je KPN-id
Facebook: http://www.facebook.com/KPN
Twitter: http://www.twitter.com/KPNwebcare
Forum: https://forum.kpn.com/

Je kunt ook ‘ouderwets’ bellen, 24 uur per dag, 7 dagen per week:
Telefoonnummer mobiele producten: 0800-0105
Telefoonnummer TV, Internet en bellen producten: 0800-0402
Telefoonnummer KPN compleet: 0800-0402

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hier vindt u veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd.

Hoe groot is mijn KPN mailbox?
Hoe groot mag een bijlage zijn bij een e-mail?
Moet ik een beveiligde verbinding aanklikken om een e-mail te versturen?
Welke browser ondersteunt KPN mail?
Hoe kan ik inloggen op de webmail van KPN?
KPN gebruikersnaam vergeten?
Kan ik mijn @planet.nl, @freeler.nl, @kpnplanet.nl, @kpnmail.nl, @hetnet.nl, @wxs.nl blijven gebruiken?
Na het wijzigen van wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen..
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Een reactie plaatsen

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten