Alle informatie over Zonnet webmail, zoals het inloggen op Zonnet mail, aanmelden, mail instellen, apps, iphone, android, windows, ios, outlook, imap, pop3, ssl, smtp, pop3, mailserver, veel gestelde vragen, wachtwoord vergeten, etc.
Inhoudsopgave
Zonnet wachtwoord vergeten?
Foutmeldingen oplossen
Antwoorden op veelgestelde vragen
Heb je een account bij Zonnet? Dan kan dit artikel je verder helpen bij je vragen over Zonnet webmail. Laten we deze internetprovider eerst even in het kort introduceren, want het doet misschien niet bij veel mensen een belletje rinkelen. Zonnet was een project van het onafhankelijk telecombedrijf Versatel dat tegenwoordig voornamelijk nog in Duitsland actief is. In 1999 richtte dit bedrijf samen met Radio 538 en Free Record Shop de gratis internetdienst Zonnet op. Het bleek een schot in de ros te zijn, want al snel stond de teller op een miljoen klanten. Helaas bleef het verhaal niet lang duren, want in 2003 waren dat er nog maar honderdduizend meer. Twee jaar later werd het programma dan ook geschrapt, maar de e-mailadressen die bleven wel bestaan. Hieronder vindt je informatie hoe je je mail instellingen kunt instellen, zodat je altijd optimaal beveiligd bent tegen ongewenste e-mails en virussen die je smartphone, tablet, laptop, mobiel of computer kunnen laten crashen.
Hoe aanmelden bij Zonnet mail?
Wie een Zonnet webmail heeft, kan tegenwoordig inloggen op de website van Tele2. Dit is een van oorsprong Zweeds bedrijf dat zowel vaste als mobiele telefoniediensten, datanetwerken en internetdiensten aanbiedt. Dit bedrijf kocht in 2005 het verlieslatende Versatel in Nederland en probeert tegenwoordig goedkope tarieven aan te bieden aan z’n klanten. Als je naar de website van Zonnet gaat, kun je helemaal rechtsboven klikken om naar je webmail te gaan. Eerst vul je je gebruikersnaam in en in het vak ernaast heb je drie mogelijkheden: @tele2.nl, @versatel.nl of @zonnet.nl. Daarna nog je wachtwoord invullen en je kunt je aanmelden.
Ik ben mijn wachtwoord van Zonnet mail vergeten
Het overkomt iedereen wel eens: je wachtwoord vergeten. LET OP! Je wachtwoord is gelijk aan je Mijn Zonnet wachtwoord! Tegenwoordig moeten we zoveel zaken onthouden en dan gebeurt het wel snel dat je iets vergeet. Ook is het niet verstandig om je wachtwoord ergens te noteren, dus zo is de kans nog groter dat je geheugen je op een dag in de steek laat. Je hebt via Mijn Zonnet de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Dit doe je door op “wachtwoord vergeten” te klikken. Vervolgens word je doorgestuurd naar een zesdelig stappenplan. Op het einde van de rit ontvang je een nieuw wachtwoord.
Zonnet mail instellingen
Hieronder staan de Zonnet mail instellingen voor Pop3, IMAP en de poorten en beveiliging (SSL.STARTTLS). Zonnet ondersteunt geen IMAP voor inkomende e-mail! Zo kun je Zonnet mai instellen:
Inkomende serverinstellingen: pop3.versatel.nl
Serverpoort: 110
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Type versleuteling: STARTTLS
Inkomende serverinstellingen: Zonnet ondersteunt geen IMAP instellingen!
Serverpoort:
Type versleuteling:
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @zonnet.nl)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Verificatie vereist/identiteitscontrole:
Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres ( inclusief @zonnet.nl, etc.)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: smtp.versatel.nl
Serverpoort: 25
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en bij POP3 download EN verwijder je deze van de server van de provider, je kunt ze daarna niet nogmaals downloaden. Met IMAP kun je dus met verschillende devices (tablet, smartphone, pc) bij je e-mails.
Mijn Zonnet
Op Mijn Zonnet kun je je instellingen wijzigen, facturen bekijken, etc. Je kunt als volgt inloggen op Mijn Tele2:
Surf naar de Zonnet website en klik vervolgens rechtsboven aan het scherm op de Mijn Zonnet logo.
Je gebruikersnaam is het gedeelte het @-teken van je e-mailadres. Voorbeeld is je e-mailadres pietjepuk@zonnet.nl? Dan is je gebruikersnaam: pietjepuk
Waarvoor kun je dit online afgeschermde gedeelte gebruiken? We geven hieronder een toelichting wat je allemaal kunt doen op MijnZonnet:
– Je persoonlijke service pagina inzien;
– Bestellen van diensten/abonnementen;
– Opzeggen van diensten/abonnementen;
– Wijzigen van diensten/abonnementen;
– Facturen bekijken;
– Adresgegevens wijzigen (bijvoorbeeld verhuizing);
Problemen met inloggen of is je e-mail niet zichtbaar?
Heb je problemen met inloggen op Zonnet webmail? Krijg je foutmeldingen? Of zijn de e-mails wel binnengekomen, maar zijn ze niet zichtbaar? Dat kan te maken hebben met de instellingen van je internetbrowser. Hieronder volgende enkele oplossingen:
- Zorg dat je browser cookies accepteert, hier lees je hoe je dit kunt doen in de verschillende browser.
- Is javascript geïnstalleerd? en is deze geactiveerd? Hier lees je alles over javascript, hoe je deze kunt installeren en aanzetten.
Hoe kan ik mijn Zonnet e-mails verwijderen?
Zonnet biedt een klantenservice aan waar je terecht kunt met al je vragen. Ook op de website vind je voldoende uitleg over de webmail. Op die manier kun je eenvoudig uitvogelen hoe je een e-mail moet opstellen, hoe je een ander e-mailadres aan je Zonnet webmail kunt koppelen, hoe je je webmail koppelt aan een klassiek mailprogramma zoals Outlook en veel meer. Neem je tijd om alles rustig uit te zoeken, want je zou verbaasd zijn wat je allemaal kunt doen met een simpele webmail. Ook bij storingen kun je terecht bij de klantenservice van Zonnet. Op de website vind je sowieso een aparte pagina waarop alle actuele storingen terug te vinden zijn. Staat jouw storing er niet tussen? Neem dan contact op met de klantendienst zodat die je verder kan helpen.
Wat is het Zonnet forum?
Deze provider beschikt over een grote community dat elkaar graag verder helpt me vragen over o.a. Zonnet webmail en e-mailinstellingen. Op het forum kun je zelf een account aanmaken zodat je met andere klanten kunt praten over de diensten, problemen kunt delen en elkaar kunt helpen bij vragen. Ook kun je hier terecht voor leuke tips. Via het forum helpen klanten elkaar dus. Heb je bijvoorbeeld last van een storing en is de klantendienst niet beschikbaar? Dan kun je even een balletje opgooien in het forum.
Antwoorden op veelgestelde vragen
Hieronder vind je veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd:
⭐ Hoe kan ik inloggen op de webmail van Zonnet?
✅ Ik ben mijn Zonnet mail wachtwoord vergeten, wat nu?
❓ Ik kan via mijn mobiel geen e-mails versturen
Heb je een vaste internetverbinding van een andere provider? Kijk dan op webmail instellingen van andere providers, om te kijken wat de juiste e-mail instellingen zijn.
? Moet ik een beveiligde verbinding (SSL/TLS) aanklikken om een e-mail te versturen?
✋ Welke browser ondersteunt Zonnet webmail?
Google Chrome, download de laatste versie
Mozilla Firefox, download de laatste versie
Internet Explorer, download de laatste versie
Microsoft Edge, deze wordt geleverd bij Windows 10 en kan niet apart worden gedownload.
? Na het wijzigen van het wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen.
? Ik kan niet (meer) inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.
⚡ Ik gebruik Vista Mail en Mac Mail en mijn mailbox loopt iedere keer vol?
? Hoe kan ik Zonnet mail installeren onder Windows 10?
Via deze stappenplan kun je de Zonnet mail instellen en controleren.
❗ Wat is het verschil tussen pop3 en imap?
? Als ik in Zonnet webmail een e-mail verwijder, kan ik deze dan nog wel ontvangen in Microsoft Outlook of Apple Mail?
⛔ Als ik in Zonnet webmail een e-mail verstuur, kan ik deze dan ook zien in Microsoft Outlook of Apple Mail?
Mocht je via zowel Webmail als een ander e-mailprogramma berichten wilt lezen, kies je voor de optie om altijd een kopie van jouw berichten op de mailserver van Zonnet te laten staan. Je kunt dit instellen in je e-mailprogramma. Maar pas met deze instellingen op dat je mailbox niet volloopt, verwijder tijdig mails.
Wat zijn jouw ervaringen met Zonnet mail? Wij horen het graag. Laat hieronder een reactie achter of stuur ons een mailtje.
bij inloggen krijg ik; account geblokkeerd door misbruik of langdurig inactiviteit; Ik denk dat zonnet een blokkade heeft gemaakt.
Sinds gisteren kan ik geen mails meer verzenden, wel nog steeds ontvangen, heb geen instellingen o.i.d. gewijzigd
Ook ik kan niet inloggen bij zonnet e-mail elke keer wachtwoord verkeerd
sinds een paar dagen komt er op mijn zonnet emailadres geen post meer binnen. Als iemand mij iets stuurt, krijgt degene de email terug met de mededeling geen bestaand account
Goede Middag,
Ik kan geen mails meer verzenden ,
Hoe kan dit ?????
Goedemiddag,
Graag wat meer info a.u.b. Heeft u iets in de instellingen gewijzigd? Gebruikt u een e-mailprogramma als outlook of webmail of….