Zonnet webmail




Heb je een account bij Zonnet en webmail? Dan kan dit artikel je verder helpen bij je vragen over deze online e-mail. Laten we deze internetprovider eerst even in het kort introduceren, want het doet misschien niet bij veel mensen een belletje rinkelen. Zonnet was een project van het onafhankelijk telecombedrijf Versatel dat tegenwoordig voornamelijk nog in Duitsland actief is. In 1999 richtte dit bedrijf samen met Radio 538 en Free Record Shop de gratis internetdienst Zonnet op. Het bleek een schot in de ros te zijn, want al snel stond de teller op een miljoen klanten. Helaas bleef het verhaal niet lang duren, want in 2003 waren dat er nog maar honderdduizend meer. Twee jaar later werd het programma dan ook geschrapt, maar de e-mailadressen die bleven wel bestaan. Hieronder vindt je informatie hoe je je instellingen kunt doen, zodat je altijd optimaal beveiligd bent tegen ongewenste e-mails en virussen die je smartphone, tablet, laptop, mobiel of computer kunnen laten crashen.




Waar kan ik inloggen?

Zonnet webmail logoWie een Zonnet webmail heeft, kan tegenwoordig inloggen op de website van Tele2. Dit is een van oorsprong Zweeds bedrijf dat zowel vaste als mobiele telefoniediensten, datanetwerken en internetdiensten aanbiedt. Dit bedrijf kocht in 2005 het verlieslatende Versatel in Nederland en probeert tegenwoordig goedkope tarieven aan te bieden aan z’n klanten. Als je naar de website van Tele2 gaat, kun je helemaal rechtsboven klikken om naar je webmail te gaan. Eerst vul je je gebruikersnaam in en in het vak ernaast heb je drie mogelijkheden: @tele2.nl, @versatel.nl of @zonnet.nl. Daarna nog je wachtwoord invullen en je kunt je aanmelden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Het overkomt iedereen wel eens: je wachtwoord vergeten. Tegenwoordig moeten we zoveel zaken onthouden en dan gebeurt het wel snel dat je iets vergeet. Ook is het niet verstandig om je wachtwoord ergens te noteren, dus zo is de kans nog groter dat je geheugen je op een dag in de steek laat. Vroeger via Mijn Zonnet, tegenwoordig heb je via Mijn Tele2 de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Dit doe je door op “wachtwoord vergeten” te klikken. Vervolgens word je doorgestuurd naar een zesdelig stappenplan. Op het einde van de rit ontvang je een nieuw wachtwoord.

Hoe kan ik mijn e-mails verwijderen?

Tele2 biedt een klantenservice aan waar je terecht kunt met al je vragen. Ook op de website vind je voldoende uitleg over de webmail. Op die manier kun je eenvoudig uitvogelen hoe je een e-mail moet opstellen, hoe je een ander e-mailadres aan je Zonnet webmail kunt koppelen, hoe je je webmail koppelt aan een klassiek mailprogramma zoals Outlook en veel meer. Neem je tijd om alles rustig uit te zoeken, want je zou verbaasd zijn wat je allemaal kunt doen met een simpele webmail. Ook bij storingen kun je terecht bij de klantenservice van Tele2. Op de website vind je sowieso een aparte pagina waarop alle actuele storingen terug te vinden zijn. Staat jouw storing er niet tussen? Neem dan contact op met de klantendienst zodat die je verder kan helpen.

Wat is het forum?

Tele2 beschikt over een grote community dat elkaar graag verder helpt. Op het forum kun je zelf een account aanmaken zodat je met andere klanten kunt praten over de diensten, problemen kunt delen en elkaar kunt helpen bij vragen. Ook kun je hier terecht voor leuke tips. Via het forum helpen klanten elkaar dus. Heb je bijvoorbeeld last van een storing en is de klantendienst niet beschikbaar? Dan kun je even een balletje opgooien in het forum.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Een reactie plaatsen

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten