Zonnet webmail

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail



Alle informatie over Zonnet webmail, zoals het inloggen op Zonnet mail, aanmelden, mail instellen, apps, iphone, android, windows, outlook, imap, pop3, ssl, smtp, pop3, mailserver, veel gestelde vragen, wachtwoord vergeten, etc.




Inhoudsopgave

Zonnet mail instellen

Zonnet wachtwoord vergeten?
Foutmeldingen oplossen
Antwoorden op veelgestelde vragen


Heb je een account bij Zonnet? Dan kan dit artikel je verder helpen bij je vragen over Zonnet webmail. Laten we deze internetprovider eerst even in het kort introduceren, want het doet misschien niet bij veel mensen een belletje rinkelen. Zonnet was een project van het onafhankelijk telecombedrijf Versatel dat tegenwoordig voornamelijk nog in Duitsland actief is. In 1999 richtte dit bedrijf samen met Radio 538 en Free Record Shop de gratis internetdienst Zonnet op. Het bleek een schot in de ros te zijn, want al snel stond de teller op een miljoen klanten. Helaas bleef het verhaal niet lang duren, want in 2003 waren dat er nog maar honderdduizend meer. Twee jaar later werd het programma dan ook geschrapt, maar de e-mailadressen die bleven wel bestaan. Hieronder vindt je informatie hoe je je mail instellingen kunt instellen, zodat je altijd optimaal beveiligd bent tegen ongewenste e-mails en virussen die je smartphone, tablet, laptop, mobiel of computer kunnen laten crashen.




Hoe aanmelden bij Zonnet mail?

Zonnet webmail logoWie een Zonnet webmail heeft, kan tegenwoordig inloggen op de website van Tele2. Dit is een van oorsprong Zweeds bedrijf dat zowel vaste als mobiele telefoniediensten, datanetwerken en internetdiensten aanbiedt. Dit bedrijf kocht in 2005 het verlieslatende Versatel in Nederland en probeert tegenwoordig goedkope tarieven aan te bieden aan z’n klanten. Als je naar de website van Zonnet gaat, kun je helemaal rechtsboven klikken om naar je webmail te gaan. Eerst vul je je gebruikersnaam in en in het vak ernaast heb je drie mogelijkheden: @tele2.nl, @versatel.nl of @zonnet.nl. Daarna nog je wachtwoord invullen en je kunt je aanmelden.



Ik ben mijn wachtwoord van Zonnet mail vergeten

Het overkomt iedereen wel eens: je wachtwoord vergeten. LET OP! Je wachtwoord is gelijk aan je Mijn Zonnet wachtwoord! Tegenwoordig moeten we zoveel zaken onthouden en dan gebeurt het wel snel dat je iets vergeet. Ook is het niet verstandig om je wachtwoord ergens te noteren, dus zo is de kans nog groter dat je geheugen je op een dag in de steek laat. Je hebt via Mijn Zonnet de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Dit doe je door op “wachtwoord vergeten” te klikken. Vervolgens word je doorgestuurd naar een zesdelig stappenplan. Op het einde van de rit ontvang je een nieuw wachtwoord.

Zonnet mail instellingen

Hieronder staan de Zonnet mail instellingen voor Pop3, IMAP en de poorten en beveiliging (SSL.STARTTLS). Zonnet ondersteunt geen IMAP voor inkomende e-mail! Zo kun je Zonnet mai instellen:

Zonnet POP3 instellingenZonnet IMAP instellingenZonnet SMTP instellingen
Zonnet POP3-instellingen:
Inkomende serverinstellingen: pop3.versatel.nl
Serverpoort: 110
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Type versleuteling: STARTTLS

Zonnet IMAP instellingen:
Inkomende serverinstellingen: Zonnet ondersteunt geen IMAP instellingen!
Serverpoort:
Type versleuteling:
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @zonnet.nl)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Verificatie vereist/identiteitscontrole:

Uitgaande mailserver Zonnet SMTP instellingen:
Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres ( inclusief @zonnet.nl, etc.)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: smtp.versatel.nl
Serverpoort: 25
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja

Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en bij POP3 download EN verwijder je deze van de server van de provider, je kunt ze daarna niet nogmaals downloaden. Met IMAP kun je dus met verschillende devices (tablet, smartphone, pc) bij je e-mails.




Mijn Zonnet

Op Mijn Zonnet kun je je instellingen wijzigen, facturen bekijken, etc. Je kunt als volgt inloggen op Mijn Tele2:

Surf naar de Zonnet website en klik vervolgens rechtsboven aan het scherm op de Mijn Zonnet logo.

Je gebruikersnaam is het gedeelte het @-teken van je e-mailadres. Voorbeeld is je e-mailadres pietjepuk@zonnet.nl? Dan is je gebruikersnaam: pietjepuk

Waarvoor kun je dit online afgeschermde gedeelte gebruiken? We geven hieronder een toelichting wat je allemaal kunt doen op MijnZonnet:
– Je persoonlijke service pagina inzien;
– Bestellen van diensten/abonnementen;
– Opzeggen van diensten/abonnementen;
– Wijzigen van diensten/abonnementen;
– Facturen bekijken;
– Adresgegevens wijzigen (bijvoorbeeld verhuizing);


Problemen met inloggen of is je e-mail niet zichtbaar?

Heb je problemen met inloggen op Zonnet webmail? Krijg je foutmeldingen? Of zijn de e-mails wel binnengekomen, maar zijn ze niet zichtbaar? Dat kan te maken hebben met de instellingen van je internetbrowser. Hieronder volgende enkele oplossingen:

  1. Zorg dat je browser cookies accepteert, hier lees je hoe je dit kunt doen in de verschillende browser.
  2. Is javascript geïnstalleerd? en is deze geactiveerd? Hier lees je alles over javascript, hoe je deze kunt installeren en aanzetten.

Hoe kan ik mijn Zonnet e-mails verwijderen?

Zonnet biedt een klantenservice aan waar je terecht kunt met al je vragen. Ook op de website vind je voldoende uitleg over de webmail. Op die manier kun je eenvoudig uitvogelen hoe je een e-mail moet opstellen, hoe je een ander e-mailadres aan je Zonnet webmail kunt koppelen, hoe je je webmail koppelt aan een klassiek mailprogramma zoals Outlook en veel meer. Neem je tijd om alles rustig uit te zoeken, want je zou verbaasd zijn wat je allemaal kunt doen met een simpele webmail. Ook bij storingen kun je terecht bij de klantenservice van Zonnet. Op de website vind je sowieso een aparte pagina waarop alle actuele storingen terug te vinden zijn. Staat jouw storing er niet tussen? Neem dan contact op met de klantendienst zodat die je verder kan helpen.

Wat is het Zonnet forum?

Deze provider beschikt over een grote community dat elkaar graag verder helpt me vragen over o.a. Zonnet webmail en e-mailinstellingen. Op het forum kun je zelf een account aanmaken zodat je met andere klanten kunt praten over de diensten, problemen kunt delen en elkaar kunt helpen bij vragen. Ook kun je hier terecht voor leuke tips. Via het forum helpen klanten elkaar dus. Heb je bijvoorbeeld last van een storing en is de klantendienst niet beschikbaar? Dan kun je even een balletje opgooien in het forum.

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hieronder vind je veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd:

⭐ Hoe kan ik inloggen op de webmail van Zonnet?

We hebben hierboven de Zonnet login url staan. Gebruik je e-mailadres en bijbehorend wachtwoord om in te loggen.

✅ Ik ben mijn Zonnet mail wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik hier om je wachtwoord te herstellen.

❓ Ik kan via mijn mobiel geen e-mails versturen

Om e-mails te kunnen versturen vanaf je mobiele telefoon dien je verbonden te zijn met het Zonnet netwerk, dit kan dus alleen via de wifi verbinding van Zonnet thuis.
Heb je een vaste internetverbinding van een andere provider? Kijk dan op webmail instellingen van andere providers, om te kijken wat de juiste e-mail instellingen zijn.

💎 Moet ik een beveiligde verbinding (SSL/TLS) aanklikken om een e-mail te versturen?

E-mails versturen zonder SSL of START TLS is niet veilig en daarom ook niet aan te raden. Bekijk hier de IMAP instellingen, POP3 instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl, SMTP instellingen Versatel en Zonnet en hoe je Zonnet e-mail kunt instellen.

✋ Welke browser ondersteunt Zonnet webmail?

Zonnet2 webmail werkt het beste met de nieuwste browser versies van Google Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge en Mozilla Firefox:
Google Chrome, download de laatste versie

Mozilla Firefox, download de laatste versie

Internet Explorer, download de laatste versie

Microsoft Edge, deze wordt geleverd bij Windows 10 en kan niet apart worden gedownload.


🏆 Na het wijzigen van het wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen.

Controleer of je geen typefout heeft gemaakt, hoofd- en kleine letters, cijfers en andere tekens. Had je per ongeluk de Caps Lock toets aan staan? Bij het kopiëren (Ctrl c + Ctr v) kan het gebeuren dat je per ongeluk een lege spatie erachter plakt. Een andere oplossing kan zijn om te controleren of je Online mailadres nog actief is. Dit kun je controleren via Mijn Zonnet. Lukt het nog steeds niet, reset dan het wachtwoord nogmaals.

🥇 Ik kan niet (meer) inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.

Dit kan helaas voorkomen bij versies van MacOS die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Bekijk of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra of een latere MacOS versie. Hier kun je je mailinstellingen controleren.

⚡ Ik gebruik Vista Mail en Mac Mail en mijn mailbox loopt iedere keer vol?

In veel e-mailprogramma’s bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Bij o.a. Vista Mail en Mac Mail staat deze instelling standaard aan. Controleer dit en zet deze instelling uit als je wilt voorkomen dat je mailbox telkens volloopt. Klik op de volgende link om je Zonnet mail instellingen te controleren.

🎥 Hoe kan ik Zonnet mail installeren onder Windows 10?

Om Zonnet mail te installeren onder Windows 10 heb je een aantal gegevens nodig, waaronder IMAP instellingen, POP3 instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl of POP3 instellingen @tele2.nl en SMTP instellingen Versatel en Zonnet of SMTP instellingen Tele2.

Via deze stappenplan kun je de Zonnet mail instellen en controleren.


❗ Wat is het verschil tussen pop3 en imap?

POP3 en IMAP zijn manieren (protocollen) om e-mail van een mailserver te halen. Beide hebben voor- en nadelen, maar het belangrijkste verschil tussen pop3 en imap is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Zonnet ondersteunt op dit moment echter (nog) geen IMAP!

👉 Als ik in Zonnet webmail een e-mail verwijder, kan ik deze dan nog wel ontvangen in Microsoft Outlook of Apple Mail?

Wanneer je in Zonnet webmail een mail verwijdert, dan is deze voor goed verdwenen en ontvange je deze later niet in andere e-mailprogramma’s als Windows 10 Mail, Microsoft Outlook, Thunderbird of Apple Mail!

⛔ Als ik in Zonnet webmail een e-mail verstuur, kan ik deze dan ook zien in Microsoft Outlook of Apple Mail?

Wanneer je in Zonnet webmail een mail verstuurt, dan komt deze te staan in de map ‘verzonden berichten’ in Webmail, maar deze is NIET te zien in e-mailprogramma’s als Windows 10 Mail, Microsoft Outlook, Thunderbird of Apple Mail!

Mocht je via zowel Webmail als een ander e-mailprogramma berichten wilt lezen, kies je voor de optie om altijd een kopie van jouw berichten op de mailserver van Zonnet te laten staan. Je kunt dit instellen in je e-mailprogramma. Maar pas met deze instellingen op dat je mailbox niet volloopt, verwijder tijdig mails.




Wat zijn jouw ervaringen met Zonnet mail? Wij horen het graag. Laat hieronder een reactie achter of stuur ons een mailtje.

6 gedachten over “Zonnet webmail”

Plaats een reactie

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten