Alle informatie over Kliksafe webmail, zoals het inloggen op Kliksafe mail, instellen, aanmaken, imap, pop3, pc, mobiel, Android, Apple, iOS, iPhone, tablet, laptop, veel gestelde vragen, wachtwoord vergeten, mijn KlikSafe, spambox instellen, etc.
Kunt u niet inloggen, heeft u problemen met de nieuwe Kliksafe mailplatform? Klik hier voor een aantal oplossingen.
Inhoudsopgave
Kliksafe webmail inloggen
Je Kliksafe wachtwoord herstellen?
Je Kliksafe gebruikersnaam vergeten?
Kliksafe mail instellen
Mijn Kliksafe
Kliksafe informatie
Antwoorden op veelgestelde vragen
Inloggen op Kliksafe webmail
Als klant van Kliksafe ontvang je ook een webmail account. Aanmelden op je Kliksafe webmail doe je aan de hand van je gebruikersnaam en wachtwoord.
Wanneer je toegang hebt tot jouw Kliksafe webmail kun je e-mails lezen, versturen, beheren en verwijderen.
Ben je je Kliksafe mail wachtwoord vergeten?
Ben je je Kliksafe wachtwoord vergeten? Volg dan onderstaande stappen:
- Surf naar: https://mijnkliksafe.nl/wachtwoord/reset
- Vul je e-mailadres in
- Druk op Versturen
Werkt je gebruikersnaam niet? Let er dan op dat je de extensie @kliksafe.nl niet hebt invoert. Het is namelijk niet nodig om je volledige e-mailadres te gebruiken als gebruikersnaam.
Kliksafe mail instellen
Er zijn 2 mogelijkheden voor Kliksafe mail instellen, namelijk de in- en uitgaande e-mailinstellingen. Inkomende e-mailinstellingen zijn IMAP en POP3, uitgaande e-mailinstellingen zijn SMTP instellingen. Hieronder vind je meer info over instellingen:
Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en vanaf meerdere apparaten (laptop, smartphone, pc, etc.) zijn te benaderen. Bij het gebruik van POP3 worden de mails van de server afgehaald, m.a.w. ze staan niet meer op de mailserver en zijn daarna ook niet meer via een ander device te benaderen. Met IMAP (ook wel IMAP4 genoemd) kun je dus je wel nog bij je mails op de mailserver.
Kliksafe IMAP instellingen:
Inkomende mailserver: imap.kliksafe.nl
Poort: 993 (voor deze server is SSL of TLS vereist)
Gebruikersnaam: je Kliksafe mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord
Kliksafe POP3 instellingen:
Inkomende mailserver: pop3.kliksafe.nl
Poort: 995 (voor deze server is SSL of TLS vereist)
Gebruikersnaam: je Kliksafe mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord
Kliksafe SMTP instellingen:
Gebruik deze Kliksafe.nl smtp instelling voor zowel een pop3 als een imap verbinding!
Ter bescherming tegen spam is het noodzakelijk dat de verzender van de e-mail door de provider kan worden geïdentificeerd.
Daarom kan er alleen e-mail worden verzonden met de SMTP-server van de internetprovider waarmee je computer met het internet verbonden is.
Dus thuis, via een Kliksafe-lijn, maak je gebruik van de SMTP-server van Kliksafe:
smtp.kliksafe.nl met poort 25
Voor als je niet thuis bent, gebruik dan:
Uitgaande mailserver: brievenbus.kliksafe.nl
Poort: 465 (als je dus NIET thuis bent, voor deze server is SSL vereist)
Gebruikersnaam: je Kliksafe mailadres
Wachtwoord: je wachtwoord
Zo voeg je een extra e-mailadres toe
Hoe maak ik een extra e-mailadres aan? Dat doe je zeer eenvoudig via Mijn Kliksafe. Hier kun je zelf al je mailboxen beheren. Volg de onderstaande handige stappenplan om een extra mailbox aan te maken:
- Ga naar MijnKliksafe.
- Vul je gebruikersnaam (dit is je contact e-mailadres inclusief @kliksafe.nl) en bijbehorend wachtwoord in.
- Klik in het menu op E-mailinstellingen.
- Ga naar het kopje E-mailadres toevoegen.
- Vul bij Gebruikersnaam een gebruikersnaam in. Dit wordt het eerste gedeelte van je e-mailadres, dus het gedeelte voor @kliksafe.nl.
- Vul bij Wachtwoord een wachtwoord in.
- Klik tot slot op het plusje om het e-mailadres toe te voegen.
- Je nieuwe mailbox wordt nu aangemaakt en is binnen maximaal 10 minuten actief
- Handleiding Mijn Kliksafe (internet, bellen en e-mail)
- Handleiding MijnKliksafe voor filterbox gebruikers
- Handleiding MijnKliksafe voor Mobi gebruikers
- Kunt u niet meer bij uw oude e-mail? U kunt dan inloggen via webmail kliksafe.nl.
- Webmail: Gebruikt u als webbrowser Edge? Dan kunt u geen bijlages meer downloaden... Gebruik dan webbrowser als Chrome of Firefox.
- Microsoft ondersteund niet meer de e-mailapplicaties: Outlook 2007, Outlook 2003 en Windows Live Mail.
De enige manier om deze op het nieuwe mailplatform te blijven gebruiken is door het uitschakelen van de beveiliging: TLS/SSL.
Gebruik daarom liever andere gratis alternatieven als: Mozilla Thunderbird of Mailbird. - Krijgt u een melding dat uw mail niet meer kan worden opgehaald?
EN
U gebruikt Windows 7 of Vista?
U kunt dit oplossen door dit bestand te downloaden en uit te voeren.
LET OP! Doe dit alleen als u Windows 7 of Vista heeft!
Na het installeren controleer of u de mail instellingen goed heeft ingesteld, zie handleiding Kliksafe mail instellen
MijnKliksafe
Via Mijn Kliksafe kun je zelf diverse instellingen wijzigen en doorgeven. Denk aan facturen inzien, contactgegevens wijzigen, filter instellingen wijzigen, e-mailinstellingen wijzigen, etc. Handig dat we dit tegenwoordig zelf allemaal kunnen regelen. Er is een aparte url voor het inloggen, namelijk: "https://mijnkliksafe.nl/. "Voor de mobiele gebruikers onder ons, is er de MijnKliksafe Mobi.
Het inloggen op MijnKliksafe doe je met je gebruikersnaam (dit is je contact e-mailadres inclusief @kliksafe.nl) en je wachtwoord.
Op de website van kliksafe vind je de volgende handleidingen hoe om te gaan met de nieuwe serviceweb:
Kliksafe informatie
Bij Kliksafe draait alles om het veilig surfen op het internet en bellen. Door het instellen van een aantal filters blokkeer je de toegang voor virussen en phishing. Dat laatste is een e-mail die je naar een valse website lokt. Meestal lijkt de mail te komen van een betrouwbare instantie zoals een bank. De bedoeling van phishing is om geld af te troggelen en daartegen wil Kliksafe je natuurlijk beschermen. Als klant kun je een abonnement aangaan voor veilig internet en telefonie. Dankzij Kliksafe ben je altijd beveiligd tegen ongewenste e-mails en virussen die je smartphone, tablet, laptop, mobieltje of computer kunnen laten crashen.
Antwoorden op veelgestelde vragen
Hieronder vind je veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd:
⭐ Hoe kan ik inloggen op de webmail van Kliksafe?
? Ik ben mijn Kliksafe mail wachtwoord vergeten, wat nu?
? Moet ik een beveiligde verbinding (SSL/TLS) aanklikken om een e-mail te versturen?
☰ Ik kan geen mails (meer) versturen?
✋ Welke browser ondersteunt Kliksafe webmail?
Google Chrome, download de laatste versie
Mozilla Firefox, download de laatste versie
Internet Explorer, download de laatste versie
Microsoft Edge, deze wordt geleverd bij Windows 10 en kan niet apart worden gedownload.
? Na het wijzigen van het wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen.
? Ik kan niet (meer) inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.
⚡ Ik gebruik Vista Mail en Mac Mail en mijn mailbox loopt iedere keer vol?
? Hoe kan ik Kliksafe mail installeren onder Windows 10?
❗ Wat is het verschil tussen pop3 en imap?
☷ Als ik in Kliksafe webmail een e-mail verwijder, kan ik deze dan nog wel ontvangen in Microsoft Outlook of Apple Mail?
⛔ Als ik in Kliksafe webmail een e-mail verstuur, kan ik deze dan ook zien in Microsoft Outlook of Apple Mail?
Mocht je via zowel Webmail als een ander e-mailprogramma berichten wilt lezen, kies je voor de optie om altijd een kopie van jouw berichten op de mailserver van Kliksafe te laten staan. Je kunt dit instellen in je e-mailprogramma. Maar pas met deze instellingen op dat je mailbox niet volloopt, verwijder tijdig mails.
❓ Hoe maak ik een extra Kliksafe e-mailadres aan?
Safety staat altijd voorop
Bij Kliksafe staat de veiligheid altijd voorop en daarom is het niet mogelijk om via een verbinding van een andere provider e-mail via je Kliksafe webmail te versturen. Hiervoor dien je de mailserver te gebruiken van de provider in kwestie. Ook kan je enkel mails versturen via een SMTP-server omdat hiermee de verzender geïdentificeerd kan worden. Als je dus verbinding maakt met een draadloos netwerk in een restaurant, dient dit een SMTP server te zijn. Anders is het niet mogelijk om verbinding te maken. Dit zijn allemaal maatregelen die Kliksafe heeft ingevoerd om jouw veiligheid in de online wereld te garanderen.
Wat te doen bij Kliksafe storingen?
In het geval van een storing dien je ook contact op te nemen met het klantenservice van Kliksafe. Meestal vind je het antwoord bij de veelgestelde vragen, maar indien dit niet het geval is, kun je als klant terecht bij de Serviceweb van Kliksafe (tegenwoordig Mijn Kliksafe). Om hier gebruik van te maken, moet je je aanmelden met je e-mailadres en wachtwoord. Tot slot geeft deze site je als raad graag mee dat het noodzakelijk is om je steeds uit te loggen als je je e-mail hebt gelezen. Doe dit vooral als je je webmail controleert als je op vakantie bent of verbonden bent met een server in een restaurant. Log je ook altijd uit als je werkt op een pc van het werk of die van iemand anders. Op die manier voorkom je dat anderen misbruik maken van jouw Kliksafe webmail.
Oplossingen nieuwe Kliksafe mailplatform 2018
Zoals u als gebruiker van Kliksafe waarschijnlijk al hebt gemerkt, is er een nieuw mailplatform. Echter zijn er een aantal problemen ontstaan bij het gebruiken hiervan. Als het goed is staan e-mails tot 20 juni 2018 weer op hun plaats. Daarom enkele oplossingen voor als u problemen heeft:
Update: deze oplossing werkt inmiddels niet meer!
Wat zijn jouw ervaringen met Kliksafe mail? Wij horen het graag. Laat hieronder een reactie achter of stuur ons een mailtje.
Ik krijg op mijn PC ongewenste berichten binnen die niet kunnen verwijderd worden.
Het antwoord luidt´Deze mail kan niet worden verwijderd er is een onbekende fout opgetreden.
Kunt U mij per Email of telefonisch helpen ?
We hebben 14 dagen geen webmail kunnen kijken .DE telefoon niet wegens een kapot stopcontact en dode telefoon was ook kapot.
Kunt u ons helpen om weer te mailen en mails en bijlagen te openen, ook via de webmail via kliksafe?
Al meer als een week ligt alles plat!!!