UPC webmail




Alle informatie over UPC webmail, zoals inloggen, instellingen, pop, veel gestelde vragen, etc.

UPC, @home, Chello en Casema zijn overgenomen door Ziggo. Dit inlogscherm is voor de volgende Ziggo producten / domeinen:

  • ziggo.nl
  • upcmail.nl
  • @home.nl
  • quicknet.nl
  • casema.nl
  • chello.nl
  • a2000.nl

Mail instellingen

Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en bij POP3 download EN verwijder je deze van de server van de provider, je kunt ze daarna niet nogmaals downloaden. Met IMAP kun je dus met verschillende devices (tablet, smartphone, pc) bij je e-mails.




POP 3 instellingenIMAP instellingenSMTP instellingen
POP3-instellingen:
Inkomende serverinstellingen: pop.ziggo.nl
Serverpoort: 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Type versleuteling: TLS / SSL
Inkomende mailserver instellingen:
Inkomende serverinstellingen: imap.ziggo.nl
Serverpoort: 993
Type versleuteling: TLS/SSL
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @ziggo.nl)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Uitgaande mailserverinstellingen:
Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres ( inclusief @upcmail.nl of @ziggo.nl of @casema.nl, etc. )
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: smtp.ziggo.nl
Serverpoort: 587
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja

Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten van UPC webmail?

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten van uw UPC e-mailaccount? U dient dan in te loggen op ‘Mijn UPC mail wijzigen‘. U ziet na het inloggen al uw aangemaakte e-mailaccounts + aangemaakte e-mailadressen en kunt deze gemakkelijk wijzigen.

UPCmail instellen iPhone en iPad

Hieronder vind je hoe je je iPhone of iPad kunt instellen voor UPCmail. Let wel dit kan per model verschillen, maar grotendeels werkt het. Hierboven staan de algemene instellingen van upc webmail, o.a. imap en smtp instellingen. Doorloop de volgende stappen om de instellingen van je iPhone of iPad te wijzigen:

Stap 1: Kies: ‘instellingen’
Stap 2: Naar benden scrollen en kies: ‘Mail, Contacten en Agenda’s’
Stap 3: Maak een nieuw account aan en selecteer optie ‘Anders’
Stap 4 Kies ‘Voeg mail account toe’
Stap 5: Vul de gevraagde gegevens in (Naam, Email, Wachtwoord en Beschrijving)
Stap 6: Kies voor ‘pop3’
Stap 7: Vul de gevraagde gegevens in onder ‘Server inkomende post’:

Hostname: imap.ziggo.nl
Gebruikersnaam: uw e-mailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord van uw e-mailadres

Stap 8: Naar beneden scrollen en vul de gevraagde gegevens in on ‘Uitgaande post’ in:

Hostname: smtp.ziggo.nl
Gebruikersnaam: uw e-mailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord van uw e-mailadres

Stap 9: Sla de gegevens op door op ‘Bewaar’te drukken
Stap 10: Er verschijnt een nieuw scherm, kies voor het e-mailadres dat u zonet heeft aangemaakt

Stap 11: Naar beneden scrollen en kies bij ‘Server uitgaande post’ voor: ‘SMTP’
Stap 12: Onder ‘Hoofdserver’ kiest u voor: ‘smtp.ziggo.nl’ en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Serverpoort: 587

Stap 13: Kies ‘Gereed’. Ga nu één stap terug en kies ‘Geavanceerd’. Zorg ervoor dat ook de imap.ziggo.nl instellingen goed staan:

SSL: TLS/SSL
Serverpoort: 993

Stap 14: Kies weer voor ‘Gereed’.

Tot slot de laatste stap 15: Start de iPhone opnieuw op, uw instellingen zijn nu geactiveerd!

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hier vindt u veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd.

Welke browser ondersteunt UPC mail?
Hoe kan ik inloggen op de webmail van UPC?
Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten?
Kan ik mijn @upcmail.nl, @home.nl, @quicknet.nl, @casema.nl, @chello.nl, @a2000.nl blijven gebruiken?
Na het wijzigen van wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen..

UPC storingen

Ook de UPC had wel eens last van storingen en sinds het samengaan met Ziggo is dit niet gewijzigd. Hieronder enkele recente storingen:

Zondag 7 februari 2016: Ziggo heeft vandaag om 13.49 uur het webmail / wachtwoord probleem dat de hele week al speelde opgelost. Mocht je toch nog problemen ondervinden: Lees hier verder voor een oplossing, zodat u wel kunt inloggen!

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Een reactie plaatsen

Deze website maakt gebruik van cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten