Alle informatie over Ziggo webmail, zoals het inloggen, Ziggo mail instellen, pop, imap, smtp, ssl, starttls, poort, veel gestelde vragen, wachtwoord vergeten, e-mailadres toevoegen aan adressenlijst, spambox instellen, etc.
Dit inlogscherm is voor de volgende Ziggo e-mailadressen:
- ziggo.nl
- upcmail.nl
- @home.nl
- quicknet.nl
- casema.nl
- chello.nl
- a2000.nl
Ziggo mail instellingen
Er zijn 2 mogelijkheden, namelijk de in- en uitgaande e-mailinstellingen. Inkomende e-mailinstellingen zijn IMAP en POP3, uitgaande e-mailinstellingen zijn SMTP instellingen. Hieronder vind je meer info:
Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en bij POP3 download EN verwijder je deze van de server van de provider, je kunt ze daarna niet nogmaals downloaden. Met IMAP kun je dus met verschillende apparaten (tablet, smartphone, pc) bij je e-mails.
Inkomende serverinstellingen: pop.ziggo.nl
Serverpoort: 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Type versleuteling: TLS / SSL
Inkomende serverinstellingen: imap.ziggo.nl
Serverpoort: 993
Type versleuteling: TLS/SSL
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @ziggo.nl)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres ( inclusief @ziggo.nl of @home.nl of a2000.nl, etc.)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: smtp.ziggo.nl
Serverpoort: 587
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Wachtwoord Ziggo mail vergeten?
Het wachtwoord vergeten van uw Ziggo e-mailaccount? U kunt deze als volgt wijzigen:
Stappenplan wachtwoord Ziggo mail wijzigen
Stap 1. Login op ‘Mijn Ziggo‘;
Stap 2. Vul uw gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord in;
Stap 3. Druk na het inloggen bovenin het menu op Producten;
Stap 4. Druk op Tablad Internet;
Stap 5. Scroll naar beneden naar E-mailadressen;
Stap 6. Onder het hoofd- en door uw zelf aangemaakte e-mailadres staat de optie Instellingen, kies welke het bewuste e-mailadres;
Stap 7. Je kunt nu het wachtwoord wijzigen van het e-mailadres wijzigen en de eventueel aangemaakte aliassen beheren;
Stap 8. Na het wijzigen drukt u op Opslaan;
Stap 9. U heeft nu het wachtwoord van uw e-mail adres gewijzigd. Probeer nu opnieuw in te loggen!
De verschillende tabbladen van Ziggomail
Na inloggen op de mailbox zie je linksboven in het scherm de volgende 6 tabbladen:
Deze tabbladen scheiden de verschillende onderdelen binnen Ziggo webmail en maken het overzichtelijker. Wil je meer informatie over de werking, rechtsboven in het scherm drukt u op instellingen (tandwieltje) en in het menu dat verschijnt kiest u voor “Rondleiding voor deze app”. Ieder tabblad heeft een eigen rondleiding gedeelte.
Hoe voeg je een e-mail adres toe aan je adressenlijst?
Wanneer je aan je adressenlijst een e-mailadres wilt toevoegen dan ga je als volgt te werk:
Stap 1. Log-in op je Ziggo webmail;
Stap 2. Linksboven klik je in het Menu op “Adresboek”;
Stap 3. Druk op “Nieuw” (oranje kleur);
Stap 4. Druk op “Contactpersoon toevoegen”;
Stap 5. Je kunt nu een nieuw contact aanmaken en tot 2 e-mailadressen toevoegen;
Stap 6. Wanneer je klaar bent, sla je de gegevens op door op “Opslaan” te klikken.
Ziggo spambox instellen
Heb je veel last van ongewenste e-mails, beter bekend als SPAM? We gaan je stap voor stap uitleggen hoe je je Ziggo spambox kunt instellen:
Nadelen Ziggo spambox:
- Het grootste nadeel van de gratis bijgeleverde Ziggo spambox is dat deze maar een paar honderd e-mailadressen aan kan. Krijg je dagelijks veel spam, dan krijg je na een aantal dagen al de melding dat je het maximaal aantal e-mailadressen hebt toegevoegd…;
Social media account toevoegen
Vanuit Ziggo webmail kun je in 1 overzicht al je social media accounts toevoegen, handig al het nieuws op 1 plek. De volgende social media accounts kun je toevoegen:
- Flickr
- Tumblr
Er is een handige stappenplan gemaakt met duidelijke schermafbeeldingen van hoe je je Facebook account, etc. kunt toevoegen, volg deze link naar de stappenplan pagina.
Antwoorden op veelgestelde vragen
Hier vindt u veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd.
Pas op voor de Ziggo phishing mail: “Je bent nu geblokkeerd”
Begin juni 2017 werd aan Ziggo klanten de mail met onderwerp: “Je bent nu geblokkeerd” rondgestuurd. Deze is niet van Ziggo afkomstig! Klik dus niet op de links in de mail en verwijder deze meteen. We hebben hier ook een voorbeeld van de phishing mail gepubliceerd.
Ziggo storingen
Juni 2017: Storingen in Zuidbroek,provincie Groningen
Door water in een kabel konden veel Ziggo klanten vorige week geen gebruik maken van televisie, internet en telefonie. Na vijf dagen werd de breuk in de kabel opgelost, maar deze week is de storing er weer. Vermoedelijk is de kabel niet goed gerepareerd en is er weer water in de kabel..
Dinsdag 2 februari 2016 – Storing Webmail
Op dit moment kan je geen gebruik maken van Ziggo webmail.
Status: Melding bekend op dinsdag 2 februari om 13.16
Aangepast: Verwachte oplostijd voor 2 februari, 19.30 uur 22.30 uur.
Daadwerkelijk opgelost: Woensdag 3 februari 5.45 uur.
Woensdag 3 t/m Zondag 7 februari 2016 – Storing Webmail Probleem is op Zondag om 13.49 uur opgelost.
U kunt problemen ondervinden met het inloggen op webmail.
Het inloggen probleem kan verholpen worden door het wachtwoord van uw e-mail account te wijzigen via MijnZiggo.
LET OP! Gebruikt u een e-mailprogramma als Outlook? Vergeet dan na wijziging niet om uw nieuwe wachtwoord ook aan te passen in uw e-mailprogramma!
Al 3 dagen geen mail ontvangen. Krijg de melding: Dit account kan niet worden geopend: chello. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat. Heb nog nooit een wachtwoord in hoeven geven voor mijn mail en heb/ken ook geen wachtwoord.
Hierboven staat een stappenlijst hoe u uw wachtwoord kunt achterhalen.
email werkt niet gebruikersnaam plus wachtwoord ingeven maar telkens wordt deze vraag herhaald ??????
Hoe kom ik in mijn mail van @casema.nl af?
Aan uw ip-adres te zien bent u nog klant bij Ziggo. U kunt 6 e-mailadressen aanmaken, met ieder 4 e-mail aliassen.
U kunt deze vinden door in te loggen op Mijn Ziggo, dan tabblad Internet, naar beneden scrollen en onder “E-mailadressen” staan al uw e-mailadressen en aliassen.
Hier kunt u een e-mailadres (en alias) toevoegen en dus ook verwijderen.
Let wel u kunt het bovenste e-mailadres uit de lijst niet verwijderen!
Mis al een paar dagen mijn e-mails. alleen de spam komen wel door. Afgelopen vrijdag was er een storing bij Ziggo. Nadien zijn de e-mails niet binnen gekomen, op de spam na. Gaarne opheldering graag
Groetjes C.J. Rekkers
Ik kan niet inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord wat is hier de
reden van.
Er was vanmorgen een storing bij het inloggen op UPCmail, dit probleem is inmiddels opgelost.
Ik wil graag mijn oude account van schoolbank.nl opheffen. Destijds heb ik dat aangemaakt met mijn @home email account. Nu ben ik al lang geen ziggo klant meer, en ben de inloggegevens kwijt, dus kan ik mijzelf niet verwijderen bij schoolbank .nl. Iemand een oplossing?
Zie de help pagina op de website van schoolbank. Account verwijderen kan alleen door contact op te nemen met de helpdesk.
We hebben hierboven uitgelegd hoe je dat kunt doen: https://www.onlinewebmailinloggen.nl/nederland/ziggo-webmail/#e-mailadres-adressenlijst
Ik gebruik Ziggo mail. Hoe kan ik een nieuw e-mailadres toevoegen aan mijn adressenlijst?
inloggen lukt absoluut niet klantnr.13719508
betreft fakt.347469518-00
afgeboekt eu 51,17
moet zijn vlgs uw gegevens eu 46,44
graag uw herstel in deze
hb metals afd.administratie
Inloggen op ziggomail lukt niet met gebruikersnaam en wachtwoord. Is er een andere manier om in te loggen op webmail?
Ik kreeg vanmiddag een automatisch bericht van Ziggo dat mijn account was gehackt en dat ik mijn wachtwoord van mijn mailadres moest veranderen. Er komt wel mail binnen, maar geen mail versturen.. Ik heb van alles geprobeerd ook via andere mailprogramma’s maar het probleem blijft bestaan!!!
Wat kan ik nu doen?
Gaat het met webmail wel goed? Zo nee, dan is uw e-mailadres vermoedelijk geblokkeerd. U kunt dit oplossen door uw wachtwoord van het geblokkeerde e-mailadres te wijzigen in een niet eerder gebruikt wachtwoord! Uw probleem zou dan na 1 uur opgelost moeten zijn.
Blijft het probleem na 1 uur nog bestaan, neem dan contact op met het Ziggo webcare team, door privébericht te sturen met daarin je postcode en huisnummer en het geblokkeerde e-mailadres.